Created by Meetoog

Designed by Rotem Ritov

 כל הזכויות באתר lizshemesh שמורות לליז שמש. אין לצלם, להעתיק או לשכפל ללא אישור מפורש לכך.

  • Black LinkedIn Icon
  • Black Instagram Icon
  • Facebook

    לכו לישון כבר!

    אנחנו לא מספיק מדברים על זה, ולא מספיק מודעים לכך, אך לחשיבות השינה בכלל, וטיבה בפרט, יש השפעה גדולה מאוד על חיינו. תהליך השינה הינו צורך קיומי בסיסי לגופנו, אשר במהלכו מתקיימים תהליכים רגשיים, אתחול למערכת העצבים, תיקון ובניית מערכת השלד והשריר, הירגעות, ארגון זיכרון ועוד.


    תהליכים חשובים אלו הכרחיים לבריאותנו ואינם מתקיימים בשום אמצעי אחר (גם לא במנוחה). חסך ממושך בשינה עלול לגרום להיחלשות המערכת החיסונית ולבעיות בריאותיות כמו סוכרת, מחלות לב, השמנה, חרדה, דיכאון, תפקוד לקוי ואף קיצור תוחלת החיים. טיב ורצף השינה חשובים לא פחות, ״העידכונים״ המבוצעים בגופנו נעשים באופן מחזורי כך שרצף השינה גם הוא הינו אקוטי והכרחי לקיומם.


    למרות המחקרים הרבים אשר הוכיחו באופן חד משמעי את יעילותה וחשיבותה של השינה לבריאותנו (פיזי ונפשי) אנו בעולם המודרני אנו נוטים לזלזל בה, וישראל ביחד עם מחצית מאוכלוסיית העולם סובלת ואף מובילה (ישראל במקום ה 14 מתוך 20 המדינות שנבדקו) במחסור שעות שינה ביממה לאדם.


    זמן השינה האידיאלי והמומלץ לשינה טובה ובריאה למבוגר עומד על 7-9 שעות שינה רצופות ביממה.

    כשזה לא מתאפשר וכשחיים בקצב מהיר, ברמות לחץ גבוהות ולא מקצים מספיק זמן לשינה טובה ורציפה, נאלצים לחשוב גם על צריכת כדורים.


    אז כדורי שינה הם אולי פתרון קל, מהיר ונוח, אך לאורך זמן התלות בהם עולה, ויעילותם פוחתת לכן הם אינם מומלצים במיוחד לטווח הארוך. אז מה עושים?

    כמה טיפים שישכיבו אתכם לישון:

    1. נסו לייצר שיגרה והקפידו על שעות שינה קבועות ככול האפשר.

    2. קבעו לעצמכם זמן בו הסמארטפון מורחק מהמיטה - וותרו על בדיקת הודעות, שליחת מיילים ובכלל לפני השינה ובטח באמצע הלילה הימנעו מחשיפה לאור הכחול - האור שמשבש בגופינו את ייצור המלטונין - ההורמון ש”מכבה” את הגוף ושולח אותנו לישון...

    3. נקו את הראש ממחשבות והכינו ליד המיטה ״רשימת שקט״- רשימת מטלות ודאגות ליום הבא.

    4. במקום לספור כבשים הרפו שרירים, עברו ל ״Mode״ הרגעות וספרו נשימות : נשמו עמוק תוך כדי ספירה של השניות שבהן אתם מכניסים אוויר - שלוש שניות פנימה, עצירה לשתי שניות והוצאת אוויר בצורה איטית במשך שש שניות. הנשימה מרגיעה את המערכות בגוף, מזרימה את הדם ומספקת חמצן לכדוריות הדם.


    מתלבטים? רוצים להתייעץ? אני כאן. התקשרו. שיחת הייעוץ אינה כרוכה בהתחייבות או תשלום כלשהו.

    שיהיה לילה טוב, ליז 054-5414193


    89 צפיות