Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility ליז שמש מטפלת ביופידבק| טיפול במעי רגיז
top of page

לא סימפטי אבל רגיש

למרות התקדמותה המטאורית של הרפואה בת ימינו, ישנה תופעה רפואית נפוצה שמקורה אינו וודאי וכך גם הסיבות להיווצרותה ודרך הטיפול בה. מחלה זו מוכרת כתסמונת המעי הרגיז (IBS)והינה תופעה שכיחה הפוגעת באיכות חייהם של כ 10-20 אחוזים מהאוכלוסייה.


תסמיני המחלה ועוצמתם אינדיבידואליים ומשתנים מאדם לאדם. החל מתסמינים קלים של תחושת נפיחות ועד להתכווצויות, כאבי בטן, בחילות, הקאות ושינויים משמעותיים בהרגלי היציאות. תסמיני המעי הרגיז יוצרים מבוכה רבה ומשפיעים משמעותית על התנהלות החולים ואיכות חייהם. במקרים רבים החולים נמנעים מיצירת קשרים חברתיים ואישיים, מתקשים במציאת מקום עבודה (והתמדה בו),ואף מפתחים תחושות פחד, חרדה ועוד. לרוב, לתסמונות המעי הרגיז אין ממצאים מוכחים ועל כן קשה לאבחן אותה, כך שאם לאחר בירור רפואי לא נמצאה סיבה (דלקת/ היצרות/ גידול וכדומה) ההשערה שמדובר באחת משתי אפשרויות, גורמים פיזיולוגיים כמו רגישות יתר, חוסר סבילות למזונות מסוימים, מנח המעי וכיוצא באלה, או לחילופין גורמים נפשיים כמו סטרס, דיכאון, חרדה ודומיהם.

במרבית המקרים, אין לרפואה טיפול מרפא, אך מחקרים רבים הוכיחו כי הורדת מתח ושינויים בתזונה ובאורח החיים בהחלט עשויים להועיל ולהקל על תסמיני המחלה. בזמן מתח (סטרס) מופרשת לדם כמות גדולה של הורמוני סטרס כמו אדרנלין, קורטיזול ועוד., הורמוני הסטרס עלולים ליצור שינויים בתנועתיות המעיים וברמת מיצי העיכול, להגביר את תדירות פעילות המעיים, להגדיל את. אוכלוסיית חיידקי המעי ומכאן גם לפגוע באפקטיביות של המערכת החיסונית, כך שהמעיים הופכים חשופים יותר לזיהומים. אחת השיטות המומלצות להורדת מתח ולטיפול במעי רגיז הינה שיטת הביופידבק.

בעזרת מכשור הביופידבק ניתן לאבחן את מדדי המטופל ומכאן להסיק על מצבו הפיזיולוגי. מערכת אבחון ממוחשבת מאפשרת לזהות ולהשיג שליטה בתגובות פיזיולוגיות בלתי רצוניות ובה בעת עוזרת ללמד את המטופל להרפות ובכך לייצר את האיזון הנדרש בין מערכות העצבים (סימפתטית ופרא סימפתטית)

במהלך טיפולי הביופידבק (לרוב בין עשרה לחמישה עשר מפגשים), מתרחש תהליך לימודי אקטיבי, המעניק למטופל ארגז כלים יעילים ופשוטים ליישום. כלים אלה תורמים רבות לשיפור בריאותו של המטופל וחיי היומיום שלו, ללא תלות בתרופות ובהמשך אף ללא תלות במטפל.


מתלבטים, מהססים ורוצים להתייעץ? אני כאן. שיחת ייעוץ אינה כרוכה בהתחייבות או תשלום כלשהו.

שלכם, ליז שמש מטפלת ביופידבק

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page