Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility עלייה בצריכת השקט
top of page

עלייה בצריכת השקט

לאחרונה פרסם ארגון הבריאות העולמי דוח מדאיג המצביע על עלייה חריגה במספר הסובלים מהפרעות דיכאון שונות. אמנם נתונים אלו אינם מפתיעים או זרים לרובנו, אך הנתון המדהים הוא שדווקא מדינת ישראל נמצאת

במקום הראשון בעולם (מתוך 117 מדינות) בצריכת תרופות שינה ממכרות במרשם, ובמקום השני בעולם בצריכת ריטלין, קונצרטה וקלונקס זאת על פי נתונים רשמיים של ועדת הפיקוח הבינלאומית INCB של האו״ם.


מה כבר קורה כאן שמשפיע עלינו באופן דרמטי כל כך, ובמה שונה דווקא ישראל משאר העולם? האם זו הסביבה הגיאופוליטית הלחוצה שבה אנו חיים? האימפולסיביות שטבועה בנו? אולי "היד הקלה על ההדק" במתן מרשמים?

או שזו בכלל תוצאה של חוסר ידיעה או הבנה בדרכי טיפול אפשריים?


ישנם מגוון טיפולים יעילים לטיפול ולמניעת מצבי דחק למיניהם אשר בבסיסם מתחלקים לשניים, נפשיים ותרופתיים. לעיתים מספיק אחד מהם, לפעמים יש צורך בשילוב בין השניים. כך או כך, יש לברר מהו שורש הבעיה, לבחון את האפשרויות העומדות בפנינו לטיפול בה ומשם להתאים את דרך הטיפול היעילה והטובה ביותר עבור אותו אדם.


במקרים רבים, תופעות כמו סטרס וחרדה הינן תוצאה ישירה של אורח חיינו, כשלרוב שורש הבעיה נובע משלושה מקורות עיקריים:

ריבוי אופציות ועודף מידע הגורמים לעיתים קרובות לתסכול.

עומס קוגניטיבי קבוע (מולטי טסקינג), הגורם להעמסה בלתי פוסקת על המוח שעלולה לגרום לקריסה, היות שהמוח בכלל בנוי לעבוד בסינגל טסקינג.

והשלישי עודף גירויים הגבוה במאות אחוזים ביחס לעשור או שניים אחורה, כזה הגורם לנו להציף את המוח בדופמין ואדרנלין ללא הפסקה.


אם ניקח את הכול כולל הכל, כל יום, כל הזמן נבין שלא פלא שרובנו לא ישנים מספיק ולא ישנים ״טוב״ ובשל כך מחזורי השינה שלנו נפגעים, כולנו חיים כל הזמן בהרגשה ששכחנו משהו, והגירויים הבלתי פוסקים גורמים לריגוש שעולה ללא הפסקה וגורם להיעדר ויסות רגשי, כך שתכלס, אנחנו פשוט פחות מאושרים.


אז מה ניתן לעשות?...

1 תנו למוח לנוח. אמצו לכם "רגעי שקט". הקציבו זמן נטול אתגרים, גירויים או מחשבות ופשוט תהיו שם.

2 גלו סבלנות כלפי עצמכם. הפנימו את הקשר ההדוק בין הגוף לנפש ולפני טיפול בסימפטומים, נסו להבין את שורש הבעיה.

3 טפלו. אם לא תטפלו – דבר לא ישתנה. סטרס, דיכאון או חרדה אינם עוד טאבו חברתי שלא מדברים עליו. כיום, כשמגוון השיטות והטיפולים הזמינים רחב, עומדת בפני כל אחד מאתנו האפשרות לבחור את הדרך המתאימה לו והרלוונטית ביותר לצרכיו. אימון, טיפול פסיכולוגי, טיפול באמצעות NLP או ביופידבק, הינם רק חלק משיטות הטיפול המוצעות והמומלצות היום לטיפול במצבי סטרס, דיכאון, חרדה, פחד, כאב וכדומה.


מתלבטים? רוצים להתייעץ? אני כאן. התקשרו אליי ואשמח לסייע - ללא תשלום או התחייבות כלשהי.

שלכם, ליז שמש מטפלת ביופידבק

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page