Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility איך לנשום נכון, איך נרגעים בזמן חרדה, איך למתן אימפולסביות, מיינדפולנס, הפרעות קשב, ביופידבק
top of page

נשימה נכונה, יש דבר כזה?

קחו נשימה, חשבו עליה, פעולה כל כך פשוטה ועם זאת הפעולה הפיזיולוגית החשובה ביותר של גופנו. אפשר לשרוד ימים שלמים בלי אוכל ובלי מים אך ללא אוויר לא נשאר בחיים יותר מכמה דקות. תהליך הנשימה מתבצע בגופנו באופן אוטומטי וככזה תשומת הלב שלנו אליו הוא אפסית. אנו נושמים ובשל כך אנו חיים אך לא כל נשימה היא בהכרח נשימה נכונה. אם כך, מה היא נשימה נכונה?



1. נראות. נשימה נכונה כמעט ואינה נראת לעין. הכתפיים אינן עולות והשרירים אינם נמתחים. תרגלו נשימה נכונה כשאתם מדמיינים תינוק בן יומו ישן, מעבר לתנועת הבטן ובית החזה הגוף כולו רגוע שלו ומשוחרר.

2. נשמו מהאף. השתדלו לנשום רק מהאף. שאיפת אוויר מהאף תבטיח הכנסת אוויר נקי, בטמפרטורה נכונה ורוויה בחמצן (הרבה יותר הנשימה דרך הפה). בזמן שאיפת אוויר לגופנו אנו מכניסים עימו חמצן דו פחמני החשוב ביותר לתפוקה ותוצרת של המערכות בגוף כמו זרימה בכלי הדם, פירוק שומנים (ניקוי רעלים), שחרור אנדורפינים (בלוטה האחראית על ״הרגשה טובה״) ועוד,

3. נשימה איטיות. דווקא במצבי לחץ ו/או חרדה הירגעו ונשמו באיטיות, נשימה איטית מביאה את הגוף לאיזון והיא מסייעת להורדת מתח וחזרה לתפקוד טוב יותר.

4. מודעות. בעזרת נשימה מודעת ניתן לשלוט ולווסת רגשות ותחושות בגוף, במוח ובנפש. מיינדפולנס לדוגמא בשילוב נשימה מודעת מפחיתה חרדה,סטרס, מקלה על כאבים כרוניים, מורידה לחץ דם ועוד. היו מודעים לעצמכם ומפעם לפעם (בעיקר בזמן שאתם קוראים או מרוכזים בדבר) בדקו עם עצמכם - האם אני נושם? מבטיחה שתופתעו לגלות שאתם עוצרים נשימה. זיכרו, הנשימה היא כלי עוצמתי וזמין. השתמשו בה!


מתלבטים? רוצים להתייעץ? אני כאן. תתקשרו. שיחת ייעוץ ראשונה אינה כרוכה בהתחייבות או תשלום כלשהו.

שלכם, ליז שמש מטפלת ביופידבק

 

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page